Monday, June 12, 2017

Legend Rocha rannast - Portugese story in Estonian language

Legend Rocha rannast

Räägitakse, et ükskord kaua-kaua aega tagasi, nii ammu, et keegi ei mäletagi millal see oli, tuli Algarve rannikule imekaunis merineitsi. Ta oli väga väsinud ja otsustas natuke rannal leiduvate kivide peal puhata. Ta jäi magama....

Kui ta silmad avas, avastas ta, et keegi vaatab teda ning tal hakkas hirm!!

Teda vaatas kalamees, kes proovis teda kohe rahustada.

- Ära karda, armas merineitsi, ma ei tee sulle halba! -ütles kalamees -ma vaatasin sind ja armusin ... Sa oled kõige kaunim olevus keda ma näinud olen! Ma olen kalamees ja merepoeg, kas sa saaksid siia jääda, minuga abielluda ja me elaksime siin rannikul õnnelikult igavesti?

Enne kui merineitsi jõudis vastata, kuulis ta hüüatust kaljude tipust. See oli põllumees, kes samuti vaatas merineitsit...

- Kaunis merineid! - ütles põllumees - Ära võta meremehe abielu ettepanekut vastu, mina olen põllumees ehk maa poeg ja ka mina olen sinusse armunud... Abiellu minuga ja ole õnnelik elades mäejalamil.

Merineitsi oli hämmelduses ja ei osanud neile midagi vastata.

- Ära kuula merineitsi! –ütles kalamees - Ma toon sulle kõik parima, mis meres leidub, ja ainult sulle! Sul saavad olema kõige kaunimad merikarbid, korallid ja pärlid ning kõige imelisemad kalad, mis merel meile anda on!

- Ära tee seda viga!- ütles farmer - Ma toon sulle puuvilju, nii magusaid ning kõik lilled! Ma leian üles kõik selle kõige imelisema ja rikkused, mis maal anda on!

Merineitsi vaatas üht ja vaatas teist, kuid ei osanud valida, aga mehed muudkui vaidlesid ja lugesid üles nii maa kui mere rikkusi, mida on nii palju, et sa ei jõua neid kokku loendada!

Möödusid päevad, kuud ja aastad, kuid kokku loendatul polnud otsa ega äärt. Aja jooksul jäi mereneitsi aga väga kõhnaks ning muutus liivaks Rocha rannas ja kuni tänase päevani ei ole ta jõudnud otsusele kas meri või maa...


No comments:

Post a Comment