Wednesday, November 9, 2016

ESTONIAN TRADITIONAL STORY - KUIDAS REBANE OMA SABA KARISTAS

The storyteller is Estonian actor Aarne Üksküla.

The story in Estonian language:

Rebane oli jalutuskäigul. Kogemata juhtus kütt tema lähedusse ja küti koer hakkas rebast taga ajama. Rebane jooksis nii, kuidas ta vähegi jõudis, ja sai hädavaevalt oma koopasse varjule. Koopas oli hädaoht möödas ja rebane hakkas oma ihuliikmetelt aru pärima:
„Silmas, mis teie tegite, kui mina põgenesin?“
„Ikka sihtisime, ikka sihtisime, kas koobas kaugel on.“

Küsis siis kõrvadelt:
„Kõrvad, mis teie tegite, kui mina põgenesin?“
„Ikka kuulasime, ikka kuulasime, kas koer kaugel on.“

Küsis ninalt:
„Nina, mis sina tegid, kui mina põgenesin?“
„Ikka vedasin haisu, ikka vedasin haisu, kas koer on maha jäänud.“

Päris rebane jalgadelt:
„Jalad, mis teie tegite, kui mina põgenesin?“
Esimesed jalad vastasid:
„Ikka tõmbasime eest, ikka tõmbasime eest.“
Tagumise jalad ütlesid:
„Meie andsime ikka takka hoogu, ikka takka hoogu. Niimoodi päästsimegi sinu küti käest.“

Küsis kehalt:
„Keha, mis sina siis tegid, kui mina põgenesin?“
„Ikka venitasin pikale, ikka venitasin pikale:“

Küsis rebane viimaks ka sabalt:
„Saba, mis sina head tegid, kui mina põgenesin?“
Saba vastas:
„Ikka ühe puu tagant teise puu taha, ikka vints ja vänts, ühele poole ja teisele poole, et kutsud pidid sind kätte saama.“
Rebane sai saba peale kurjaks, pistis selle august välja ja ise ütles:
„Kuts, säh, söö saba ära!“
Koer tõmbas saba koos rebasega august välja. Nii said saba ja rebane mõlemad koera käest mehemoodi sasida.

No comments:

Post a Comment