Wednesday, November 9, 2016

"How the fox punished his tail" - Estonian story in romanian language



Cum ṣi-a pedepsit vulpea coada
                                                                              Poveste traditionala estona
                                                                                              Traducere

O vulpe a mers la o plimbare prin padure.
S-a intamplat ca un vânător sa treaca prin apropiere ṣi cainele acestuia a inceput să urmareasca vulpea. Vulpea a alergat asa de repede încat el abia a putut să ajunga la viziuina în care ea s-a ascuns. Ȋn vizuină, pericolul a trecut ṣi vulpea a început să-ṣi verifice corpul.
-          Ochilor, voi ce făceaṭi când eu scăpam de câine?
-          Noi priveam, noi priveam, pestera era departe.
Apoi ṣi-a întrebat urechile:
-          Urechilor, voi ce făceaṭi când eu scăpam de câine?
-          Noi ascultam, noi ascultam, câinele era departe.
Ṣi-a întrebat apoi nasul:
-          Nasule, tu ce făceai când eu scăpam de câine?
-          Eu adulmecam mirosul, eu adulmecam mirosul,  câinele era aproape.
Apoi vulpea ṣi-a întrebat picioarele:
-          Picioarelor voi ce făceaṭi cănd eu scăpam de câine?
Picioarele din faṭă au răspuns:
-          Noi împingeam, noi Impingeam.
Picioarele din spate au răspuns:
-          Noi alergam repede, noi alergam repede. Ȋn acest fel te-am salvat din mâinile vânătorului.
Apoi ṣi-a întrebat trunchiul:
-          Trunchiule, tu ce făceai când eu scăpam de câine?
-          Eu mă lungeam, eu mă lungeam.
Ȋn final, vulpea ṣi-a întrebat coada:
-          Coadă, tu ce făceai când eu scăpam de câine?
-          Din spatele unui copac pana in spatele altui copac, hop aici si hop acolo, când pe o parte si apoi pe cealalta parte, astfel încât, câinele aproape ca te-a prins.
Suparată pe coada, vulpea a scos-o din vizuina zicând:
-          Dulaule mănâncă coada!
Câinele a tras de coadă ṣi a scos-o din vizuină cu tot cu vulpe.
       Ṣi uite-aṣa coada ṣi vulpea au fost ciufulite zdravan de câine.

No comments:

Post a Comment